tisdag 22 december 2009

Häng mig i julgranen, skjut mig inte, snälla jultomten

Julen är skräckinjagande. Julen är menad att vara supermysig med en massa bjällror, tindrande ögon och en och annan pinsam puss under misteln. Tror jag. Här är ett blandband med blandad skit om julen. Det är allt från Killers och Laakso till Duke Ellington och Elvis Presley. Och några som inte alls handlar om julen, för att piffa upp stämningen lite. Av någon anledning bestämde jag mig för någon form av kronologisk ordning, kanske för att jag inte visste hur jag skulle para ihop Ella med Krunis, kanske inte.

Jag är för trött för att skriva bra, borde jag skriva alls? Gör något kul, skriv skamligt dåliga rim på paketen, krama någon och skit i musiken. Lyssna bara lite på Hives och Cyndi Lauper. Till och med omslaget talar om att det skulle kunna vara en jullåt av världsklass. Jag vill också ha en cool profil avbildad i kornigt svartvitt mittemot Howlin' Pelle. Och en kaffebryggare. Kan du fixa det tomten?
So whatever you say, it’s all fine by me. And who the fuck anyway wants a Christmas tree?

Inga kommentarer: