söndag 20 december 2009

The object of my affection can change my complexion from white to a rosy red

Är det här det man kallar andra änden? Huvudvärk, obeskrivlig utmattning och motivation i höjd med absoluta nollpunkten. Jag ska leka tomte på torsdag. För mina småkusiner som antagligen inte har en susning om vad tomten är för något, kanske kommer jag göra det till något minnesvärt och mysigt, eller så ger jag dem men för livet.

Föregående vecka saknade motstycke. Så mycket godis och mackor, så lite mat. Jag hade tänkt göra en julspellista, det har jag också gjort, men eftersom den totalt saknar stämning, och musikhjälpen numera representerar julmyskänslan i mitt liv, funderar jag på att göra något i stil med "Best of Musikhjälpen 2009". Om jag minns några låtar som fick mig att dansa och sparka i snödrivor på väg hem från bussen under de två blixtsnabba, plågsamma veckorna som filar på sista refrängen i detta nu.

Snart lämnar jag stället, rummen, kommunhelvetet och radhuset jag levt i sedan 1996 för studentgettot vid universitetet. Snart ska jag alltså ha inflyttningsfest. Då är det kaos, Spotify, öl och vänner och obekanta som gäller.

Inga kommentarer: